Odbor hospodářsko-správní zajišťuje agendu evidence obyvatel, matriky,
voleb, spisové služby, Czech pointu, sociální oblasti, školství, kultury,
tělovýchovy, sportu, cestovního ruchu a informatiky.
Součástí odboru hospodářsko-správního je oddělení sociální, v jehož
čele stojí vedoucí oddělení, který je podřízen vedoucímu odboru.
Ostatní pracovníci odboru, nezařazení v oddělení sociálním jsou
podřízeni přímo vedoucímu odboru.
V rozsahu pověřeného obecního úřadu odbor hospodářsko-správní
vykonává úkoly v oblasti samostatné i přenesené působnosti.
I. V oblasti přenesené působnosti:
1. vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené
působnosti obecního úřadu a v rozsahu pověřeného obecního úřadu:
a) podle zákona č. 247/1995 Sb., o volbách do Parlamentu České republiky a
o změně a doplnění některých dalších zákonů, ve znění pozdějších
zákonů, zákona č. 130/2000 Sb., o volbách do zastupitelstev krajů a
o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákona
č. 491/2001 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcích a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 62/2003
Sb., o volbách do Evropského parlamentu a o změně některých zákonů
(např. vedení seznamu voličů, registrace kandidátních listin pro volby do
zastupitelstev obcí, tvorba voličských seznamů a průkazů, personální
zajištění volebních komisí, zpracování kandidátních listin),
b) podle zákona č. 275/2012 Sb., o volbě prezidenta republiky a o změně
některých zákonů, zabezpečuje úkoly obce na tomto úseku,
2. vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti
obecního úřadu:
a) podle zákona č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění
pozdějších předpisů (např. přijímání oznámení o shromáždění,
rozhodování o zákazu shromáždění),
b) podle zákona č. 22/2004 Sb., o místním referendu a některých zákonů,
ve znění pozdějších předpisů, zabezpečuje provádění místního
referenda a plní úkoly obecního úřadu,
c) podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, vyšším
odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších
předpisů zabezpečuje úkoly obce na úseku školství,
3. vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti
obecního úřadu pověřeného vedením matrik (matričního úřadu) a
v rozsahu pověřeného obecního úřadu:
a) podle zákona č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění
pozdějších předpisů,
b) podle zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a
o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění
pozdějších předpisů (např. přihlašování k trvalému pobytu, vedení
evidence obyvatel, zpracovávání údajů), a to mimo projednávání
přestupků,
c) podle zákona č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a
o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších
předpisů (např. vedení matričních knih a sbírky listin),
d) podle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné
správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších
předpisů (ověřování výpisů z informačního systému veřejné
správy – CZECH POINT),
e) podle zákona č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie
s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých
zákonů (zákon o ověřování) ve znění pozdějších předpisů,
4) vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti
obecního úřadu a v rozsahu pověřeného obecního úřadu:
a) podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované
konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů (konverze na žádost,
zřízení, datové schránky FO, apod.)
b) podle zákona č. 117/2001 Sb., o veřejných sbírkách a o změně
některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů (evidence sbírek,
zabezpečení pokladniček, apod.)
c) podle zákona č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné
správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších
předpisů (výdej ověřených výstupů z IS VS),
d) dle zákona č. 186/2016 Sb., o hazardních hrách, provádí fyzickou
kontrolu výherních hracích přístrojů v hernách.
II. V oblasti samostatné působnosti:
A. Na úseku sekretariátu starosty a místostarosty:
a) zajišťuje obstarávání záležitostí spojených s úřední činností
starosty a místostarosty,
b) eviduje a vede korespondenci a jiné písemnosti starosty a
místostarosty,
c) podle pokynů starosty a místostarosty vyřizuje jejich korespondenci,
d) podle pokynů starosty a místostarosty vyřizuje jejich úřední schůzky a
jednání,
e) podle pokynů starosty zpracovává program pro zasedání zastupitelstva a
schůze rady,
f) podle pokynů starosty zabezpečuje organizačně-technické záležitosti
zasedání zastupitelstva a schůzí rady města, kompletuje a rozesílá
podklady pro tato jednání,
g) zajišťuje vyhotovení prezenční listiny osob přítomných na zasedání
zastupitelstva a schůzí rady,
h) vyhotovuje zápisy ze zasedání zastupitelstva a schůzí rady, vyhotovuje,
rozesílá a zajišťuje uveřejnění výpisů usnesení zastupitelstva a rady,
vede příruční spisovnu písemností souvisejících se zasedáními
zastupitelstva, schůzemi rady a plní další úkoly podle jednacích řádů
zastupitelstva a rady,
i) vede evidenci zápisů zastupitelstva a rady, zápisů výborů
zastupitelstva a komisí rady,
j) vede evidenci písemných žádostí o poskytnutí informací podle §
82 písm. c) zákona č. 128/2000 sb., o obcích,
k) umožňuje oprávněným osobám ve smyslu § 16, bod 2 e) zákona
o obcích nahlížet do zápisů z jednání zastupitelstva, do zápisů rady,
výborů zastupitelstva a komisí rady a pořizovat si z nich výpisy,
l) zajišťuje půjčování Sbírek zákonů ČR občanům k nahlédnutí.
B. Na úseku podatelny:
a) třídí zásilky, vede evidenci zásilek došlých a určených
k odeslání podle spisového a skartačního řádu a zajišťuje
doručování místních zásilek,
b) podává informace občanům, směřuje jejich žádosti na jednotlivé
organizační jednotky úřadu nebo pracovníky úřadu,
c) zabezpečuje provoz datové schránky města podle zákona č. 300/2008 Sb.,
o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění
pozdějších předpisů,
d) přijímá podání doručená prostřednictvím datové schránky a po jeho
zaevidování jej v elektronické spisové službě předá příslušnému
odboru, je-li podání podepsané
elektronickým zaručeným podpisem, ověří platnost podpisu u certifikační
autority a výsledek ověření zaznamená do elektronické spisové
služby,
e) u vrácených dodejek u dokumentů odeslaných prostřednictvím datové
schránky, podatelna zaeviduje do elektronické spisové služby k jednotlivým
dokumentům datum doručení datové zprávy,
f) provádí zveřejňování písemností, záměrů a jiných dokumentů na
úřední desce úřadu, včetně její elektronické podoby na webových
stránkách města, včetně jejich případného rozesílání pro potřeby
jiných příslušných úřadů (potvrzené je vrací příslušným správním
orgánům po jejich sejmutí z úřední desky), vede o nich písemnou
evidenci,
g) vede evidenci písemných žádostí o poskytování informací dle zákona
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění
pozdějších předpisů, včetně jejich předání k vyřízení jiným
organizačním jednotkám, sleduje průběh termínů a lhůt a kontroluje
jejich dodržování, včetně lhůty dané ke zveřejnění na úřední desku;
zpracovává výroční zprávu za předcházející kalendářní rok podle
zákona o svobodném přístupu k informacím,
h) vede evidenci žádostí, stížností, peticí, podnětů a podání,
včetně vypracování roční zprávy,
i) vede evidenci oznámení, stížností a podnětů a zajišťuje jejich
vyřizování dle platných právních předpisů, včetně vypracování
roční zprávy,
j) vede evidenci peticí a zajišťuje jejich vyřizování dle platných
právních předpisů, včetně vypracování roční zprávy,
k) plní další případné úkoly stanovené zvláštními právními
předpisy a nařízeními zaměstnavatele.
C. Na úseku provozu úřadu:
a) provádí archivaci, vyřazování, skartaci písemností MěÚ dle zákona
č. 499/2004 Sb. o archivnictví a spisové službě a o změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů a dle vyhlášky č. 645/2004 Sb.,
kterou se provádějí některá ustanovení zákona o archivnictví a spisové
službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
a vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, kterou
se provádějí některá ustanovení zákonů o archivnictví a spisové
službě,
b) poskytuje metodickou podporu při implementaci Spisového a skartačního
řádu, včetně kontroly,
c) zabezpečuje provoz úřadu včetně zajišťování kancelářských
potřeb,
d) posuzuje a zajišťuje nákup odborné literatury a periodických publikací
v rámci schváleného rozpočtu,
e) zajišťuje provozně-technické záležitosti spojené se zasedáními
zastupitelstva a schůzemi rady,
f) zabezpečuje správu centrální spisovny úřadu (uložení dokumentů a
předarchivní péče), provádění skartačního řízení a předávání
archiválií státnímu archivu, v souladu s platnými právními předpisy
(zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě, vyhláška č.
645/2004 Sb., kterou se provádí uvedený zákon, vyhláška č. 259/2012 Sb.,
o výkonu spisové služby),
g) zabezpečuje řádné vyvěšování státních symbolů,
h) vede agendu odevzdaných, ztracených, skrytých a opuštěných věcí podle
§ 135 občanského zákoníku ve znění zákona č. 359/2005 Sb., věci
připadlé po uplynutí zákonné lhůty do vlastnictví města předává
odboru správy majetku,
i) vede agendu spojenou se zákonem č. 84/1990 Sb., o právu
shromažďovacím, přijímá a registruje oznámení o shromáždění
občanů a řeší ostatní otázky spojené s výkonem práva
shromažďovacího, včetně přestupků na tomto úseku; v této souvislosti
plní pověřený zaměstnanec povinnosti obce podle směrnice Ministerstva
vnitra ČR a zákona č. 85/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění
pozdějších předpisů a o přijatých oznámeních písemnou formou
informuje prostřednictvím starosty radu města,
zároveň informuje Obvodní oddělení Policie ČR v Uherském Hradišti a
Městskou policii Staré Město o konání shromáždění z důvodu
zabezpečení veřejného pořádku,
j) zajišťuje kopírovací služby pro občany v souvislosti s vyřizováním
úředních záležitostí,
k) eviduje a aktualizuje elektronické certifikáty.
D. Na úseku informatiky:
a) zajišťuje provoz a bezpečnost informačních systémů městského
úřadu,
b) zabezpečuje sdílení a správu lokálních datových sítí a přístup
k síti Internet,
c) zabezpečuje technickou správu telefonní ústředny a mobilních
služeb,
d) zabezpečuje správu licencí v rámci městského úřadu,
e) konzultuje na základě požadavků odborů volbu vhodného software a
výpočetní techniky včetně školitelské a konzultační činnosti,
f) zabezpečuje metodickou činnost a přípravu koncepcí v oblasti
informačních technologií,
g) koordinuje a technicky zabezpečuje publikaci informací na stránkách WWW a
sociálních sítích,
h) zabezpečuje provoz elektronické podatelny, elektronické úřední desky a
webových stránek města,
i) zabezpečuje provoz slaboproudých rozvodů v budově městského úřadu a
archivu (zabezpečovací systém radnice, EPS, telefonní síť atd.),
j) je koordinátorem používaných softwarů programů na úřadě
k) vede centrální evidenci tiskáren a kopírovacích strojů, zabezpečuje
opravy,
l) provádí nezávislou kontrolu výstupních dat s důrazem na požadavky
zákona o ochraně osobních údajů, včetně zabezpečení uložených dat
v databázích městského úřadu,
m) na základě podkladů od jednotlivých vedoucích organizačních jednotek a
od řízení úřadu udržuje aktualizovanou mapu agend, obsahující informace
o všech agendách a činnostních rolích delegovaných v rámci registru
práv a povinností,
n) plní další případné úkoly stanovené zvláštními právními
předpisy a nařízeními zaměstnavatele.
E. V oblasti školství, kultury a tělovýchovy a sportu, a
cestovního ruchu, propagace města (s výjimkou výkonu státní
správy):
a) vede agendu dotačních programů pro neziskové spolky (právnické a
fyzické osoby),
b) zpracovává a vede agendu příspěvků města (připravuje podklady ke
schválení v komisi, radě a zastupitelstvu, zajišťuje uzavírání
veřejnoprávních smluv s příjemci, vede evidenci veřejnoprávních smluv,
provádí výplaty příspěvků a jejich vyúčtování) pro spolky a
organizace na činnost a podporu,
c) spolupracuje s příspěvkovými organizacemi města (základní škola,
mateřské školy, SVČ Klubko, Sportovní a kulturní centrum), koordinuje
jejich činnost,
d) spolupracuje s Jednotkou sborů dobrovolných hasičů Staré Město,
společnostmi města a ostatními organizacemi a spolky ve městě na úseku
kultury, tělovýchovy, sportu a cestovního ruchu, spolupracuje s kulturní
komisí,
e) řídí v rámci samosprávy základní a mateřské školy a školská
zařízení zřízená městem,
f) stanovuje spádové obvody škol, zajišťuje seznamy dětí k zápisu do
základních a mateřských škol,
g) vede agendu neinvestičních nákladů základní školy, mateřských škol
a SVČ Klubko;
h) zabezpečuje agendu pro výběrová řízení na funkce ředitelů
příspěvkových organizací včetně činnosti výběrových komisí,
i) podílí se na inventarizacích na školách a školských zařízeních
zřizovaných městem;
j) zabezpečuje plnění vymezených úkolů pro úřad při kulturních,
sportovních a společenských akcích, pořádaných nebo spolupořádaných
městem nebo organizacemi města (vítání občánků, přijetí jubilantů,
ples, vánoční zpívání, Den matek, zájezdy důchodců, vánoční jarmark,
setkávání spolků atd.),
k) vede evidenci oznámených veřejnosti přístupných kulturních podniků,
včetně tanečních zábav, diskoték, jiných kulturních podniků kulturních
a společenských akcí
l) zabezpečuje přípravu podkladů pro rozhodování orgánů města
v uvedených oblastech, pokud se dotýkají města,
m) zajišťuje agendu oceňování městem,
n) vede kroniku města, dohlíží na plnění úkolů města podle zákona č.
132/2006 Sb., o kronikách obcí,
o) sestavuje a sleduje čerpání rozpočtu kultury, tělovýchovy, sportu
cestovního ruchu a propagace města,
p) zpracovává obecně závazné vyhlášky města týkající se školství,
tělovýchovy a sportu.
F. V oblasti personální, mzdové a vzdělávání:
a) zajišťuje komplexní personální agendu zaměstnanců města zařazených
do městského úřadu, zaměstnanců města nezařazených do úřadu,
Městské policie Staré Město, členů zastupitelstva, výborů zastupitelstva
a komisí rady, ředitelů příspěvkových organizací města a zaměstnanců
ostatních organizačních složek a zařízení města (Městská knihovna,
Domy s pečovatelskou službou č. p. 2015 a 1707), v jejímž rámci
zejména:
– připravuje tajemníkovi pracovní smlouvy se zaměstnanci městského
úřadu a starostovi se zaměstnanci města, provádí po dohodě s tajemníkem
jejich zařazení, dohody o změnách pracovních smluv včetně sledování
platových postupů a vyhotovování platových výměrů, převádí dle
pokynů tajemníka zaměstnance na jinou práci dle zákoníku práce, ukončuje
pracovní poměr a zajišťuje veškerou agendu, vyplývající ze zákoníku
práce a právních předpisů s ním souvisejících, týkající se této
činnosti, zpracovává návrhy do orgánů města v oblasti odměňování
neuvolněných členů zastupitelstva,
– zabezpečuje zpracování plánů dovolených, analytických a
statistických přehledů souvisejících s platovou a personální agendou
zaměstnanců města,
– vede a aktualizuje data v elektronickém systému docházky zaměstnanců
zařazených do městského úřadu včetně vydávání docházkových čipů a
nastavování parametrů v docházkovém systému,
– zpracovává evidenci docházky v elektronickém systému docházky do
výplaty mezd,
– plní úkoly v oblasti péče o zaměstnance.
b) zajišťuje komplexní platovou agendu zaměstnanců města zařazených do
městského úřadu, zaměstnanců města nezařazených do úřadu, Městské
policie Staré Město, členů zastupitelstva, výborů zastupitelstva a komisí
rady, ředitelů příspěvkových organizací města a zaměstnanců ostatních
organizačních složek a zařízení města (Městská knihovna, Domy
s pečovatelskou službou č. p. 2015 a 1707), v jejímž rámci
zejména:
– zpracovává výplatu platů zaměstnanců,
– zpracovává agendu nemocenských dávek a nemocenského pojištění podle
příslušných platných předpisů,
– zpracovává evidenci pojistného na sociální pojištění, důchodové
pojištění a zdravotní pojištění zaměstnanců města,
– vede evidenci zdravotních pojišťoven všech zaměstnanců města,
– zpracovává veškeré mzdové a související statistické výkazy,
– provádí roční zúčtování daně z příjmu ze závislé
činnosti.
c) zajišťuje komplexní agendu vzdělávání zaměstnanců úřadu ve
spolupráci s tajemníkem a vedoucími jednotlivých odborů, v jejímž
rámci zejména:
– zajišťuje úkoly v oblasti výchovy a vzdělávání úředníků dle
zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků,
ve znění pozdějších předpisů,
– vede agendu zvláštní odborné způsobilosti, vstupního vzdělávání a
vzdělávání vedoucích úředníků
– vede evidenci účastí na vzdělávání úředníků včetně plánů
vzdělávání,
– spolupracuje s vedoucími organizačních jednotek na odborném zaměření
vzdělávání zaměstnanců úřadu.
d) dále:
– zabezpečuje agendu související se stanovením platů zaměstnanců,
odměn, dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr, sleduje čerpání a
vývoj mezd,
– organizuje výběrová řízení na obsazování uvolněných pracovních
míst,
– zabezpečuje obstarávání záležitostí spojených s úřední
činností tajemníka úřadu, eviduje korespondenci a jiné písemnosti, a
podle jeho pokynů je vyřizuje,
– zabezpečuje zpracování oznámení o plnění povinného podílu osob se
zdravotním postižením na celkovém počtu zaměstnanců,
– zpracovává cestovní příkazy a vyhotovuje podklady pro vyúčtování
cestovních náhrad,
– vyřizuje náležitosti funkcionářů a vedoucích pracovníků
související se zákonem č. 159/2006 Sb., o střetu zájmu, ve znění
pozdějších předpisů,
– vede personální agendu jednotlivých ředitelů příspěvkových
organizací zřizovaných městem a organizačních složek města,
– zabezpečuje školení pracovníků úřadu v oblasti bezpečnosti a
ochrany zdraví při práci a požární ochrany a vede tuto evidenci,
– vede evidenci pracovních úrazů, hlášení a zasílání záznamu
o úrazu,
– zajišťuje preventivní lékařskou péči,
– vede agendu sociálního fondu, zajišťuje vyplácení příspěvků ze
sociálního fondu, včetně penzijního příspěvku,
– vede evidenci, zajišťuje nákup stravenek pro pracovníky městského
úřadu a jejich vydávání,
– vede evidenci právních a vnitřních předpisů města a úřadu, Sbírky
zákonů a Věstník právních předpisů Zlínského kraje,
– vede evidenci úředních razítek, služebních průkazů, vydaných
klíčů a bezpečnostních kódů;
– podílí se na tvorbě vnitřních pracovněprávních předpisů,
– zabezpečuje dohled nad ochranou osobních údajů v oblasti
pracovněprávní,
– plní další případné úkoly stanovené zvláštními právními
předpisy a nařízeními zaměstnavatele.
G. Oddělení sociální
I. V oblasti samostatné působnosti:
1. plní úkoly zabezpečované obcí v rozsahu zákona č. 128/2000 Sb.,
o obcích, ve znění pozdějších předpisů,
2. zabezpečuje výkon funkce opatrovníka pro správní řízení dle zákona
č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, je-li
jím město ustanoveno jiným správním orgánem,
3. zabezpečuje výkon funkce opatrovníka pro správní řízení dle zákona
č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, osobám
neznámého pobytu,
4. poskytuje občanům informace a poradenství ve věci opatrovnictví osob
dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,
5. zajišťuje dostupnost informací o možnostech poskytování sociálních
služeb na území kraje, aktivně se podílí na komunitním plánování
sociálních služeb,
6. zajišťuje poradenskou činnost občanům v oblasti sociálních
služeb,
7. poskytuje informace a zprostředkovává pomoc v souvislosti s možnostmi
léčby i terapie drogových a jiných závislostí,
8. poskytuje informace a zprostředkovává pomoc v souvislosti s domácím
násilím,
9. zprostředkovává odbornou pomoc v případech aktuálních krizových
situací osob společensky nepřizpůsobivých,
10. podílí se na řešení bydlení osob bez přístřeší,
11. podílí se na řešení otázek bydlení seniorů a zdravotně
postižených občanů,
12. dle § 33, odst. 6 zákona o hmotné nouzi vydává vyjádření obce
k doplatku na bydlení osobám užívajícím ubytovací zařízení,
13. poskytuje občanům informace a poradenství na úseku odškodnění
státu,
14. poskytuje občanům sociálně právní poradenství – informace a pomoc
při vyřizování záležitostí v sociální oblasti, zprostředkovává
kontakty na příslušné orgány, odborná pracoviště a instituce veřejné
správy, spolupracuje s ostatními institucemi v rámci veřejné správy,
15. vede agendu osob omezených ve svéprávnosti, zajišťuje sociální
šetření na vyžádání příslušných orgánů a oznamování
požadovaných skutečností,
16. zabezpečuje sociální pohřby – refundace nákladů pohřbu
17. poskytuje orgánům, oprávněným ke kontrole činnosti oddělení
podklady a informace,
18. zajišťuje správu vyčleněných finančních prostředků sociálního
oddělení,
19. podílí se na přípravě podkladů pro rozhodování orgánů města
v záležitostech bytů v domech zvláštního určení a v záležitostech
souvisejících se zařízeními sociálních služeb provozovanými
organizacemi města,
20. spolupracuje se subjekty poskytující sociální služby,
21. podílí se na koncepčních, metodických a analytických materiálech
v oblasti rozvoje sociálních služeb a sociální pomoci na území města,
propaguje dostupné sociální služby mezi cílovou skupinou a dodává
podněty k zajištění služeb chybějících, koordinace sociálních služeb
v obci,
22. pro potřeby samosprávy obce provádí sociální terénní šetření
v souvislosti s uplatněním žádostí o přidělení bytu v domech
s pečovatelskou službou a potřebou zajištění sociálního bydlení,
23. v případě krizových situací plní úkoly ukládané městem (podílí
se na evakuaci a zabezpečení ohrožených osob, spolupracuje s orgány
k tomu určenými, poskytuje informace a zprostředkovává pomoc),
24. vypracovává a zajišťuje veškeré podklady potřebné pro vypracování
žádosti o dotace ze státního rozpočtu na sociální práci, provádí
závěrečné vyhodnocení poskytnutých dotací,
25. uzavírá s krajskou pobočkou Úřadu práce smlouvy o organizování
veřejné služby, následně eviduje výkon veřejné služby v součinnosti
s Úřadem práce.
II. V oblasti přenesené působnosti:
vykonává státní správu v základním rozsahu přenesené působnosti
pověřeného obecního úřadu a v rozsahu přenesené působnosti obecního
úřadu:
1. podle zákona č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, ve znění
pozdějších předpisů:
a) plní povinnosti při řešení situace osob v hmotné nouzi, chrání
jejich práva a zájmy, přičemž spolupracuje s příslušnou krajskou
pobočkou Úřadu práce,
b) informuje osoby o možných postupech řešení hmotné nouze, zapojuje je
do řešení jejich situace a vede je k vlastní odpovědnosti,
c) v souvislosti s výkonem činností sociální práce vede Standardizovaný
záznam sociálního pracovníka, který je součástí Jednotného
informačního systému práce a sociálních věcí,
d) aktivně vyhledává osoby, které jsou ohroženy hmotnou nouzí nebo se již
ve stavu hmotné nouze nacházejí,
e) spolupracuje s obcí, v jejíž působnosti se bydliště osoby v hmotné
nouzi nachází,
f) shromažďuje a analyzuje údaje o osobách v hmotné nouzi, potřebné pro
posouzení jejich situace a dohoduje s nimi postupy řešení, přičemž
používá vhodné metody a postupy sociální práce,
g) vede nezbytnou dokumentaci o metodách a postupech řešení situace osob
v hmotné nouzi,
h) při řešení spolupracuje s dalšími zaměstnanci orgánu pomoci
v hmotné nouzi a umožňuje orgánům, oprávněným ke kontrole na tomto
úseku, kontrolu použitých metod a postupů,
ch) při řešení situace osob v hmotné nouzi spolupracuje s provozovateli
sociálních služeb, s poradenskými zařízeními a organizacemi, které
osobám v hmotné nouzi v obci, příp. regionu, pomáhají,
2. podle zákona č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního
zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů:
a) rozhoduje o ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového
pojištění,
b) dohlíží, jak zvláštní příjemce plní své povinnosti,
c) ruší rozhodnutí o ustanovení ZP pro odpadnutí důvodů nebo neplnění
povinností ZP,
3. podle zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí
(dále jen „SPOD“), ve znění
SPOD obce s rozšířenou působností, pozdějších předpisů:
a) plní povinnosti § 10 uvedeného zákona se zaměřením na děti uvedené
v § 6 (mj. vyhledává děti uvedené v § 6, projednává s rodiči
odstranění nedostatků ve výchově dítěte, projednává s dítětem
nedostatky v jeho chování a tyto skutečnosti oznamuje orgánu
sociálně-právní ochrany dětí obce s rozšířenou působností, poskytuje
nebo zprostředkovává rodičům na jejich žádost poradenství při
uplatňování nároků dítěte),
b) podává soudu podněty k opatřením týkajícím se výchovy dětí podle
OSŘ (§ 14 odst. 6)
c) dle § 15 odst. 1 zajišťuje neodkladnou péči dítěti, které se ocitlo
bez péče přiměřené jeho věku (úmrtí rodičů nebo jejich
hospitalizace)
d) plní povinnosti § 37 odst. 1, 2 – zajišťuje sociálně-právní
ochranu ve zvláštních případech (zajištění základních potřeb vč.
zdravotních služeb dítěti z ciziny bez péče, v ohrožení nebo
narušení života nebo příznivého vývoje),
e) plní povinnosti § 51 (na vyžádání podává v nezbytném rozsahu
zprávy o poměrech dítěte soudům, obci s rozšířenou působností,
státnímu zastupitelství pro občanské soudní, správní a trestní
řízení a poskytuje v nezbytném rozsahu údaje a informace úřadům práce,
obcím s rozšířenou působností, orgánům sociálního zabezpečení a
veřejnému ochránci práv),
f) v souvislosti s plněním úkolů dle zákona navštěvuje dítě a rodinu
v prostředí, kde se dítě zdržuje, k zjištění sociálních podmínek
dítěte a k zjištění jeho chování,
g) poskytuje sociálně-právní poradenství rodinám s dětmi a
zprostředkovává kontakty na orgány sociálně-právní ochrany, spolupracuje
s orgánem
4. podle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů zabezpečuje výkon funkce veřejného opatrovníka, je-li opatrovníkem osobám omezeným ve svéprávnosti soudně ustanoveno město.
H. Odbor hospodářsko-správní dále:
1. vede řízení a ukládá pokuty ve věcech samostatné působnosti obce za
správní delikty podle § 58 zákona o obcích,
2. připravuje podklady pro rozhodování orgánů města o názvech částí
města, ulic a ostatních veřejných prostranství,
3. přiděluje čísla popisná, případně evidenční podle § 31 a § 31a
zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (ve znění pozdějších předpisů),
4. V oblasti koordinační a metodické činnosti ve vztahu
k příspěvkovým organizacím:
– zabezpečuje a eviduje dokumentaci související s povinnostmi města jako
zřizovatele právnických osob jím řízených a vystupuje jako
zprostředkovatel informací mezi městem a těmito organizacemi,
– ve spolupráci s řediteli příspěvkových organizací zpracovává
návrhy zřizovacích listin a jejich změn, eviduje jejich originály a spolu
s řediteli zpracovává návrhy na zápisy do veřejného rejstříku,
– koordinuje činnost příspěvkových organizací zřízených městem
Staré Město ve vztahu ke zřizovateli,
5. připravuje a zabezpečuje podklady pro zadávání veřejných zakázek
v oblasti své působnosti – specifikace předmětu veřejné zakázky,
rozpočet, soupis prací dodávek a služeb, vzorový návrh smlouvy a
předává jej útvaru tajemníka k administraci,
6. spolupracuje při sčítání lidu, domů a bytů,
7. zajišťuje ochranu utajovaných informací,
8. zajišťuje provozuschopnost informačního a varovacího systému
města,
9. ve spolupráci s Městskou policií Staré Město zabezpečuje provoz
kamerového systému,
10. plní úkoly na úseku požární ochrany – vede agendu Jednotky sboru
dobrovolných hasičů Staré Město,
11. zajišťuje vydávání měsíčníku Staroměstské noviny,
12. zajišťuje hlášení městského rozhlasu,
13. zajišťuje prezentaci města a vydávání propagačních materiálů,
14. vedení agendy přestupků, jejichž projednání není svěřeno
jednotlivým odborům městského úřadu (na úseku ochrany před alkoholismem
a jinými toxikomaniemi, proti pořádku ve státní správě a přestupky proti
pořádku v územní samosprávě, proti veřejnému pořádku, proti
občanskému soužití, proti majetku atd.); projednávání je postoupeno
orgánům města Uherské Hradiště na základě smluvního výkonu přenesené
působnosti, evidence těchto přestupků,
15. zpracovává návrhy obecně závazných vyhlášek města a vnitřních
předpisů vztahujících se k činnosti odboru,
16. zabezpečuje dohled nad ochranou osobních údajů, spolupracuje
s pověřencem pro ochranu osobních údajů.