DLOUHO OČEKÁVANÁ OPRAVA MOSTU JANA ANTONÍNA BATI ZAČNE V ÚNORU
- Hlavní strana
- Město
- Novinky
- Dlouho očekávaná oprava mostu Jana Antonína Bati začne v únoru
Rekonstrukce klíčové spojnice mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm začne co nevidět. Most Jana Antonína Bati dříve Moravní most se po letech příprav a odkladů dočká tolik potřebné opravy a rozšíření. Už během února, pokud to dovolí klimatické podmínky, by měli začít pracovníci s rozšířením komunikace na staroměstské straně u Rybáren. Tato část bude trvat přibližně čtyři měsíce, na začátku letních prázdnin se pracovní čety přesunou na druhou stranu, kde budou rozšiřovat komunikaci u Svatojířského nábřeží.
„Most Jana Antonína Bati byl postaven v padesátých letech minulého století a za celou dobu neprošel žádnou zásadnější opravou. Protože jsou již některé stavební prvky na hranici životnosti, rozhodlo se Ředitelství silnic a dálnic ČR k razantní opravě a současně také k rozšíření vozovky o jeden a půl metru,“ řekl starosta Starého Města, Martin Zábranský. V současné době jsou chodníky zbytečně široké, naopak širší by mohla být vozovka. To je nejzásadnější část celé rekonstrukce. Není ovšem jediná. Souběžně s tím se opraví izolace nosných konstrukcí mostu, mostní závěry a nové bude rovněž zábradlí a chodníkové římsy.
Aby nebylo oprav málo, vznikne v Rybárnách ihned za mostem nová autobusová zastávka spolu se světelnou křižovatkou a novým veřejným osvětlením.
„Směrem na Staré Město se počítá také s opravou chodníků po obou stranách silnice. Zejména část naproti prodejny Araveru je v žalostném stavu,“ dodal starosta Zábranský.
Řidiči využívající tento tah se budou muset obrnit trpělivostí. Poslední sčítání vozidel odhadlo, že po mostě denně přejede 23 tisíc vozidel. Vzhledem k tomu, že momentálně není možné přejet přímo ve městě řeku Moravu nikde jinde, dá se očekávat, že kolony budou dlouhé a čekání v nich prodlouží cesto o mnoho minut.
I. etapa
– dle telefonického upřesnění by práce měly začínat od 24. února 2025
– provádění stavebních prací na levé (návodní) straně mostu
– svedení dopravy na mostě do režimu 1+1 (obousměrný provoz) na pravou (povodní) stranu mostu
– uzavřen chodník na mostě na návodní straně mostu
II. etapa
- od začátku dubna 2025 do konce června 2025
– provádění stavebních prací na levé (návodní) straně mostu + k tomu stavební práce v navazující levé polovině silnice I/55 v ul. Zerzavice (směr od mostu na Staré Město)
– v této etapě bude uzavřen chodník na návodní straně mostu + k tomu navazující chodník při levé straně silnice I/55 v ul. Zerzavice (směr od mostu na Staré Město)
– stavbou budou dotčeny (dočasně uzavřeny) i vjezdy na silnici I/55 z ulic Rybářská, ul. Šaňákova a ul. Moravní nábřeží – objízdná trasa skrz ul. Luční
III. etapa
- od začátku července 2025 do konce října 2025
– provádění stavebních prací na pravé (povodní) straně mostu + k tomu stavební práce v navazující pravé polovině silnice I/55 v ul. Zerzavice
– v této etapě bude uzavřen chodník při pravé straně silnice I/55 a stavbou budou dotčeny (dočasně uzavřeny) i vjezdy na silnici I/55 z ulic Svatojiřské nábřeží a ul. Moravní nábřeží
Text a foto: Aleš Korvas